اولین میوه پاییزی مازندران در سال ۱۴۰۲ وارد بازار شد (سرشار از ویتامین سی)

میوه پاییزی مازندران

فصل پاییز از راه رسید این فصل به همراه برگ های رنگارنگی که دارد میوه های رنگارنگ و سرشار از ویتامین برای ما میاورد. استان مازندران یکی از قطب های میوه های سردرختی به خصوص مرکبات در کشور است و با نزدیک شدن به فصل پاییز اولین میوه مازندران یعنی نارنگی پیش رس برداشتش از باغات شروع شد.

میوه های پاییزی مازندران

  • نارنگی ژاپنی
  • نارنگی یافا
  • نارنگی پیج
  • نارنگی محلی
  • پرتقال تامسون
  • پرتقال بیروتی
  • پرتقال محلی
  • لیمو لایمکوات
  • لیمو ترش
  • خرمالو
  • کیوی
  • ازگیل

در استان مازندران از شرق تا غرب درختان میوه گوناگون کشت شده است که بیشتر این درختان را مرکبات تشکیل میدهد. میوه های پاییزی مازندران همگی کیفیت بالایی دارند و علاوه بر پخش در بازار داخل کشور به کشور های همسایه دور و نزدیک صادرات میشوند.

میوه پاییزی مازندران سرشار از ویتامین سی

با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان و با سرد شدن تدریجی هوا مصرف خوراکی و میوه هایی که ویتامین سی بالایی دارند برای ما اهمیت بالایی پیدا میکند و بدن ما را در مقابل سرماخوردگی مقاوم می کند.

پیشنهاد مطلب مفید :  قیمت انجیر تازه 1403

میوه و مرکباتی مثل لیمو – پرتقال – نارنگی و کیوی سرشار از ویتامین سی هستند و علاوه بر اینکه خیلی خوشمزه هستند بلکه بدن ما را نسبت به ویروس ها و باکتری مقاوم میکنند.

این میوه ها به خصوص با بازگشایی مدرسه ها در فصل پاییز (ماه مهر) برای میان وعده دانش آموزان در زنگ تفریح بسیار سالم و پر خاصیت هستند.

پیش بینی میزان برداشت نارنگی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز برداشت تدریجی انواع نارنگی زود رس در باغ‌های استان گفت: نارنگی زود رس از اول مهرماه به طور طبیعی رسیده و شیرین است و قابلیت برداشت دارد.

باغداران نسبت به برداشت نارنگی‌های زود رس که قند آن کامل شده از امروز اقدام کنند.

۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های استان به کشت ارقام مختلف نارنگی اختصاص دارد که ۱۰ هزار هکتار آن شامل ارقام زود رس هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا است.

پیش بینی می‌شود امسال ۴۳۰ هزار تن انواع نارنگی از باغ‌های استان برداشت شود در نتیجه باغداران در چیدن تدریجی و ذخیره سازی این محصول اقدام کنند تا دچار اُفت قیمت و زیان نشوند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از باغداران خواست از برداشت زودهنگام میوه و تا زمانی که قند نارنگی و پرتقال به حد استاندارد نرسیده است خودداری کنند.

پیشنهاد مطلب مفید :  ۱۰۰۰ تن این میوه استوایی از پاکستان به ایران وارد شد!

جمع بندی

نارنگی از جمله اولین میوه های پاییزی مازندران است و به مرور زمان در نیمه دوم آبان ماه نمونه های پرتقال مازندران مثل پرتقال تامسون برداشت میشود و به بازار داخلی و صادراتی ارسال میشود.

امتیاز شما post

درباره من

مهدی اکبری

مهدی اکبری هستم به دیجیتال مارکتینگ و کسب وکار اینترنتی علاقه دارم. در وبسایت سادینو در مورد صنایع تبدیلی کشاورزی محتوا تولید میکنم و سئو سایت انجام میدم خوشحال میشم با نظرات زیباتون در جهت تولید محتوای بهتر یاریم کنید.

شماره تماس : 09114432498

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین محصولات سادینو

انجیر خشک اسلایس

قیمت اصلی ۶۲۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۶۰۰,۰۰۰ تومان است.

بستنی خشک پفکی طعم موز شکلات

قیمت اصلی ۱۷۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۶۹,۰۰۰ تومان است.

بستنی خشک پفکی طعم شکلاتی

قیمت اصلی ۱۷۹,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۶۹,۰۰۰ تومان است.
سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.