صادرات میوه خشک

دسته محصولخشکبار
کد تعرفه گمرکی (HS Code)۰۸۱۳
کشور های مقصد میوه خشکصادرات میوه خشک به
عراق
عمان
روسیه
کویت
کشور های اروپایی
استرالیا
کانادا
مجوز های لازم برای صادرات میوه خشکمجوز از وزارت بهداشت
اتاق بازرگانی
جهاد کشاورزی
گواهی استاندارد
قوانین و استاندارد های میوه خشک برای صادراتوزن بسته بندی
میزان رطوبت
میزان مواد افزودنی
نحوه خشک شدن
درجه بندی
سال تولید
تاریخ انقضا
مشکلات صادرات میوه خشکبازاریابی صادراتی ضعیف
فله فروشی
عدم برندسازی محصولات ایرانی در کشور های دیگر
استفاده از بسته بندی های ساده
قیمت صادرات میوه خشکبه قیمت میوه خشک در داخل کشور
شرایط توافق برای حمل و نقل در اینکوترمز
نرخ ارز
بستگی دارد

صادرات میوه خشک

صادرات بسیاری از محصولات و مواد غذایی از ایران به کشور های مختلف انجام میشود که شاید از آن بی خبر باشیم. یکی از این محصولات که در نگاه اول فکر نمیکنیم که صادر شود و کشور های همسایه از طرفداران پر و پا قرص آن باشند میوه های خشک شده است.

صادرات میوه خشک

صادرات میوه خشک و محصولات زیر دسته خشکبار در طی سالهای اخیر رشد خوبی داشته است. این محصولات در بازار هدف کشور های همسایه جای خود را باز کرده است و روز به روز افراد بیشتری را به سمت صادرات می کشاند. در این مطلب سایت سادینو این موضوع را بررسی می کنیم.

شاید سوال خیلی از افراد و صادرکنندگان این باشد که آیا واقعا میوه خشک محصول خوبی برای صادرات است؟؟

این سوال از جنبه های مختلف نیاز به بررسی دارد و هر محصولی چالش های خود را برای صادرات دارد. برای فرستادن هر محصولی به خارج از کشور نیاز به طی کردن یک سری مراحل و مجوزات است تا روند صادرات به بهترین نحو طی شود.

البته خیلی از مجوزات و قوانین به کشوری که قرار است صادرات میوه خشک به آن انجام شود بر می گردد. در ادامه بیشتر به این موارد می پردازیم.

پیشنهاد مطلب مفید :  میوه خشک را کجا بفروشیم

حالا بر می گردیم و از دید تولید کننده به موضوع نگاه می کنیم. تولیدکنندگان دوست دارند سود بیشتری به دست آورند و محصولات (میوه خشک عمده) خود را به خارج از کشور صادر کنند. این چالش مهم تولیدکنندگان را شرکتهای صادرکننده میوه خشک – خشکبار – میوه تازه و انواع محصولات مصرفی حل می کنند. هر چقدر این شرکتها بهتر عمل کنند بازار بزرگتری برای افراد فعال در این حوزه فراهم می شود.

در ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که میوه خشک چیست؟

میوه خشک یکی از فراورده های میوه تازه است که طی مراحلی که در زیر توضیح میدهیم فراوری شده و تولید می شود.

با مراحل تولید میوه خشک آشنا شوید؟

  • مرحله خرید میوه و انتقال آن به کارگاه تولیدی : ابتدا میوه های خریداری شده را وارد کارگاه تولیدی می کنند و میوه هایی که خراب هستند از میوه اصلی جدا می کنند.
  • مرحله شست و شوی میوه : میوه های سالم و با اندازه مناسب را در دستگاه های شست و شو می شویند تا کثیفی هایی که در طی برداشت میوه بر روی آن ایجاد شده بر طرف شود و بعد سشت و شوی بهداشتی باید میوه ها در یک محل بهداشتی پخش کرد تا پوست میوه ها خشک شود.
  • مرحله پوست گیری و حذف زوائد میوه : در این مرحله برخی از میوه ها پوست گیری می شوند و زوائد آنها برداشته می شود اما برخی دیگر از میوه ها نیاز به پوست گیری ندارند و فقط  زوائد آنها گرفته می شود.
  • مرحله برش دادن و خرد کردن میوه : در این مرحله میوه ها در اشکال مختلف و در اندازه های ریز و درشت با استفاده از دستگاه و یا به صورت دستی برش می زنند در این مرحله می توان میوه ها به صورت چیپس میوه یا خرد شده برش زد.بعد از مرحله برش برای ماندگاری بهتر، کیفیت بالاتر و ظاهر مناسبتر بهتر است میوه ها را از داخل دستگاهی بنام بلانچر عبور دهید تا انزیم ها غیرفعال شوند.

مرحله برش دادن و خرد کردن میوه

  • مرحله خشک کردن میوه : در این مرحله میوه های برش داده شده برای خشک کردن آماده است میوه ها را در سینی های دستگاه خشک کن میوه قرار میدهیم و بسته به رطوبت و نحوه برش میوه زمان خشک شدن متقاوت است. بلاخره بعد از زمان مشخصی میوه ها خشک می شوند و میوه خشک فله ای یا بسته بندی آماده عرضه به بازار است. میوه خشک ها بعد از خشک شدن باید در جای خنک و کم رطوبت باشند.
پیشنهاد مطلب مفید :  قیمت آلبالو خشک درجه یک

بسته بندی میوه خشک برای صادرات باید چگونه باشد؟

برای بسته بندی میوه خشک برای بازار های خارجی این محصول باید برخی از استاندارد ها و مجوز ها را داشته باشد.

برای صادرات میوه خشک باید از سازمان ها و ادارات مختلف مجوز های لازم گرفته شود یکی از این ارگانها بهداشت است که یک کارگاه تولید و بسته بندی میوه خشک برای صادرات محصول خود باید مجوز های مربوطه را از این ارگان دریافت کند.

بسته بندی محصولات به شدت در فروش آنها موثر است میوه خشک هم از محصولاتی است که اگر در صنعت بسته بندی این محصول اقدامات لازم صورت گیرد می تواند زیر گروه کالا های صادراتی غیر نقتی ارز آوری بسیار مناسبی برای کشور داشته باشد.

شرکتهای صادرات میوه خشک

شرکتهای صادرکننده میوه خشک بر کیفیت و بسته بندی میوه خشک تاکید دارند زیرا افزایش صادرات و ارتباط با جامعه هدف بزرگتر به این موارد نیاز دارد.

شرکتهای صادرکننده میوه خشک

شرکتهای صادرات میوه خشک این محصول را به چه کشور هایی صادر می کنند؟

شرکتهای صادرات کننده میوه خشک در حقیقت صادرکنندگان مواد غذای – میوه و خشکبار به خارج از کشور هستند که این محصول را به کشور های مختلفی از جهان صادر می کنند. از جمله کشور های مهم که بازار هدف این محصول هستند و به صورت عمده و در حجم های بالا خریدار میوه خشک ایران هستند می توان به کشور های زیر نام برد :

صادات میوه خشک به:

  • روسیه
  • عراق
  • کشور های حاشیه خلیج فارس(کشور هایی مثل کویت ,عمان,قطر, امارات,دبی)
  • کشور های اروپایی(مثل کشور آلمان)

شرکتهای صادرکننده میوه خشک می توانند باتمرکز بر روی هر کدام از این کشور ها بازار و جامعه هدف مناسبی را برای خود ایجاد کند.

پیشنهاد مطلب مفید :  بازار فروش میوه خشک فله مشهد

قیمت صادرات میوه خشک

قیمت صادرات میوه خشک چقدر است؟

در ابتدا برای صادرات میوه خشک باید قیمتی را برای این محصول به خریدار داد که این قیمت بر اساس توافق طرفین در تجارت میوه خشک است. در صادرات از ایکوترمز برای توافق ارسال کالا استفاده می شود که بر اساس روش های ارسال قیمت صادرات میوه خشک متفاوت است. در مورد اینکوترمز و سایر روش های آن می توانید در اینترنت اطلاعات زیادی به دست آورید و از تعریف ساده زیر که از  ویکی پدیا آوردیم اطلاعات اولیه را در این مورد کسب کنید.

طبق تعریف ویکی پدیا اینکوترمز توسط اتاق بازرگانی بین‌المللیInternational Chamber Of Commerce تهیه و تدوین شده‌است. اینکوترمز عبارت است از قوانین بازرگانی بین المللی که برای فروش کالاها به کار میرود و به حمل و نقل و مسائل مرتبط به حمل کالا میپردازد.

قیمت میوه خشک کیلویی و بسته بندی شده به عوامل گوناگون وابسته است که یکی از این عوامل قیمت خرید و فروش میوه خشک توسط شرکتهای صادرکننده میوه خشک است.

 

شرکتهای صادرکننده میوه خشک بنابر کیفیت و بسته بندی محصول تولیدی توسط کارگاه تولید میوه خشک قیمتی را برای عرضه محصول در بازار های خارجی مشخص می کنند.

برای میوه خشک بسته بندی های متنوعی وجود دارد :

  • بسته بندی پلاستیکی میوه خشک (سلفون شفاف – پشت صدفی و…)
  • بسته بندی کاتن میوه خشک
  • بسته بندی میوه خشک در جعبه چوبی

برای اطلاع از قیمت میوه خشک ۱۴۰۱ به صورت بروز میتوانید روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

موارد مهم در بسته بندی میوه خشک کدامند؟

  • بسته بندی باید به گونه ای باشد که از مرحله نگهداری تا حمل و نقل و ارسال میوه خشک به محصول اسیبی وارد نشود
  • اگر برای بسته بندی میوه خشک از کارتن استفاده می شود باید ویژگی های آن با استاندارد های ملی ایران به شماره ۳۶ مطابقت داشته باشد و اگر بسته بندی میوه خشک در جعبه چوبی است باید با استاندار های ملی ایران به شماره ۱۰۳۵ مطابقت داشته باشد
  • لوازم بسته بندی میوه خشک باید سالم و نو و عاری از هرگونه آلودگی باشد
  • وزن هر بسته بندی از ۱۰ کیلو گرم بیشتر نشود

اگر قصد صادرات میوه خشک را دارید و نیاز به اطلاعات جامع از این محصول دارید از طریق راه های ارتباطی سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید یا فرم زیر را برای مشاوره پر کنید.

نام(Required)
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آیا میوه خشک برای صادرات خوبه؟

این سوال از جنبه های مختلف نیاز به بررسی دارد و هر محصولی چالش های خود را برای صادرات دارد

کد تعرفه گمرکی یا همان hs code میوه خشک چه عددیست؟

میوه خشک (Dried Fruit) در گمرک جهانی با کد تعرفه ۰۸۱۳ شناخته میشود.

4.9/5 - (8 امتیاز)

درباره من

مهدی اکبری

مهدی اکبری هستم به دیجیتال مارکتینگ و کسب وکار اینترنتی علاقه دارم. در وبسایت سادینو در مورد صنایع تبدیلی کشاورزی محتوا تولید میکنم و سئو سایت انجام میدم خوشحال میشم با نظرات زیباتون در جهت تولید محتوای بهتر یاریم کنید.

شماره تماس : 09114432498

4 دیدگاه در “صادرات میوه خشک

  1. افتخاری گفت:

    سلام مجوز های لازم برای صادرات میوه خشک چیه؟
    آیا برای صادرات میوه خشک حتما باید کارت بازرگانی داشته باشم؟

    1. سادینو گفت:

      سلام خدمت شما همراه عزیز و گرامی سادینو
      در مورد مجوز ها خیلی از سایت های اینترنتی نوشتند که باید شرکت ثبت کنید و کارت بازرگانی بگیرید اما به صورت شخصی هم میشه صادرات انجام داد که در اینصورت میتونید برای صادرات مستقیم برید اتاق بازرگانی و درخواست کارت بازرگانی بدید که ابتدا به شما یک کارت عضویت اتاق با اعتبار یک ساله میدن و بعد از اون کارت بازرگانی با اعتبار یک ساله به شما داده میشه. اما بدون کارت بازرگانی هم میشه محصول مورد نظر رو صادر کرد و کافیه از کارت بازرگانی شرکت ها و اشخاص ترخیص کار استفاده کنید.
      میوه خشک زیر دسته مواد غذایی و خوراکی هست که برای صادرات به مجوز هایی از وزارت بهداشت – جهاد کشاورزی – گواهی استاندارد مورد نیاز است که البته اطلاعات بیشتر از مجوز ها را میتوان از اتاق بازرگانی و گمرک به دست آورد.
      یک نکته مهم دیگه اینکه برای صادرات میوه خشک به اروپا قوانین صادرات به کشور وارد کننده هم برمیگرده که به چه مجوز هایی برای وارد کردن میوه خشک نیاز داره.

      امیدواریم به شما کمک کرده باشیم موفق و موید باشید.

  2. مریم گفت:

    با سلام خواستم بگم دُبی کشور نیست بلکه یکی از شهرهای امارات محسوب میشه !!!

    1. سادینو گفت:

      سلام و احترام خدمت شما
      ممنون از راهنماییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.