سال نو مبارک سرسبزترین بهار تقدیم شما | سالی نو با سادینو

انواع میوه خشک در بازار ایران

انواع میوه خشک موجود در بازار ایران با توجه به رشد هر ساله میوه تازه در کشور و بهرمندی ایران از باغ های میوه متنوع رشد بسیار مناسبی دارد.

در سال های اخیر در کنار میوه های تازه موجود در بازار, مصرف میوه خشک در تمام فصل های سال بالا بوده است. هر کدام از میوه هایی که در بازار یافت می شود نمونه های خشک شده آن را نیز در بازار به راحتی می توان تهیه کرد. از مزیت های استفاده از میوه خشک, در دسترس بودن آن در تمام فصل های سال است.

تنوع آب و هوایی در ایران باعث تولید انواع میوه خشک در کشور شده است. این تنوع میوه علاوه بر میوه های تازه در میوه خشک نیز موجود است و سالانه مقدار زیادی از میوه ها به شکل خشک شده در بازار ایران خرید و فروش می شود.

خشکبارمحل تولید
پستهکرمان - دامغان - یزد
بادام درختیشهر کرد - دامغان
گردوتویسرکان - آذربایجان غربی و شرقی -دماومند - سمنان
خرمابم - شیراز - هرمزگان - خوزستان
کشمشهمدان - ارومیه - کاشمر - تاکستان
زرشکخراسان جنوبی - خراسان رضوی
قیسی زردآلوارومیه - تبریز - شاهرود
انجیر خشکاستهبان
آلو خشکمشهد - نیشاپور - ارومیه - سمنان
تخمهخوی
آلبالو خشکقزوین - ملایر
فندوقگیلان - مازندران - قزوین
بادام زمینیاستانه اشرفیه - اردبیل
توت خشکطرقبه
عناب خراسان جنوبی
میوه خشکمازندران - گلستان - ارومیه - تبریز - تهران

 

قیمت انواع میوه خشک شده ایرانی و خارجی

قیمت انواع میوه خشک شده ایرانی و خارجیتنوع میوه خشک در بازار داخلی بسیار بالاست و از بین این میوه ها علاوه بر تولید داخلی، نمونه های خارجی زیادی نیز وجود دارد. در دو سال اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت دلار و افزایش تعرفه های گمرکی، واردات این محصول کاهش پیدا کرده است و عرضه کننده های آن به دلیل هزینه های بالا، میزان واردات خود را کاهش داده  اند اما همچنان میوه خشک خارجی در کنار نمونه های ایرانی در بازار خرید و فروش می شوند.

پیشنهاد مطلب مفید :  قیمت میوه خشک در مشهد

بعضی از شهرهای ایران در عین واحد دو نوع آب و هوا را دارند، یکی از این شهرها استان خراسان است که در آن هم هوای کوهستانی در مناطق شمالی و هم هوای گرم و خشک در مناطق جنوبی استان حاکم است. همین امر باعث تنوع میوه و گیاهان در این استان می شود. در بازار میوه خشک نیز، فروش میوه خشک مشهد از مرغوبیت و تنوع بالایی برخوردار است.

میوه های خشک شده در داخل ایران نسبت به نمونه های خارجی آنها قیمت مناسب تری دارند و هم برای خریدار و هم برای مصرف کننده مناسب تر است. روز به روز نیز به حجم تولید میوه خشک در کشور اضافه می شود. دلیل اصلی آن هم تنوع بالای میوه در داخل کشور و فرآیند راحت تهیه میوه خشک است.

در چند سال اخیر حوزه میوه خشک، رشد بسیار بالایی داشته است. در گذشته این حوزه تنها منحصر به چند میوه از جمله قیسی، توت، انجیر، آلو و چند میوه دیگر بود که اکثرا هم به روش سنتی خشک می شد. اما امروزه این حوزه تنوع بسیار بالایی دارد و خشک کردن به روش صنعتی باعث شده که طیف وسیعی از میوه ها را بتوان خشک کرد.

میوه های خشک شده را هم به صورت خرید میوه خشک مخلوط و هم تک میوه در انواع باز و بسته بندی شده به فروش می رسانند. قیمت میوه خشک ها در بازار متفاوت است و معمولا به نوع آن میوه و کیفیت خشک شدن آن بستگی دارد. هر چقدر میوه خشک در طی فرایند خشک شدن، رنگ و طعم اصلی خود را حفظ کند از مرغوبیت بالاتری برخوردار است و در قیمت آن نیز تاثیر گذار است.

شرکت های تولیدکننده میوه خشک برای صادرات

شرکت های تولید کننده میوه خشک در ایران روز به روز در حال افزایش است. چون صادرات این محصول با سود قابل ملاحظه ای همراه است. ایران به عنوان یک کشور خاص از لحاظ اقلیمی و آب و هوایی شناخته شده، تنوع آب و هوایی آن باعث امکان کشت انواع گیاهان و میوه جات با بهترین کیفیت شده است. و همین امر باعث شده که میوه های ایرانی دارای طعمی بسیار عالی و کیفیتی مطلوب باشند و چون مواد اولیه تشکیل دهنده خشکبار، میوه ها هستند درنتیجه خشکبار ایرانی نیز از طعمی بی نظیر برخوردار است.

پیشنهاد مطلب مفید :  قیمت میوه خشک ۱۴۰۳

کیفیت بالای خشکبار ایرانی باعث شده که صادرات انواع خشکبار ایرانی مورد توجه شرکتهای بازرگانی، صادراتی و تاجران قرار بگیرد. از جمله میوه های خشک صادراتی می توان به میوه خشک گلابی، سیب، پرتقال، خرمالو، کیوی، زردآلو، هلو و بسیاری از اقلام دیگر اشاره کرد که به شکل های اسلایس شده و یا حبه ای خشک می شوند.

خریداران میوه خشک در بازارهای خارجی، تمام کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه و عراق هستند که هر ساله حجم زیادی از میوه خشک ایرانی را وارد کشور خود می کنند. نمونه های صادراتی میوه خشک از مرغوبیت بالاتری برخوردارند و در نمونه های بسته بندی شده نیز باید همه ی استاندارهای لازم مانند بسته بندی شیک، تاریخ تولید و انقضا و تاییدیه وزارت بهداشت رعایت شود.

توزیع کیوی خشک شده در بازار

توزیع کیوی خشک شده در بازاریکی از میوه های خشک شده در بازار که محبوبیت خاصی دارد کیوی است. کیوی به دلیل فصلی بودن آن، نمونه خشک شده آن همواره در بازار موجود است و این امر برای دوست داران کیوی امری خوشایند است. کیوی میوه فصل زمستان است و فقط در فصل سرد عرضه آن در بازار به صورت انبوه دیده می شود. در فصل های دیگر میوه خشک کیوی بیشترین مصرف را در بین دوست داران این میوه دارد.

کیوی دارای خواص زیادی است که نمونه های خشک شده آن نیز در صورتی که تمام موارد بهداشتی در آن رعایت شود همان خواص و فایده ها را دارد. از جمله خواص گیوی می توان به چند مورد اشاره کرد.

پیشنهاد مطلب مفید :  فصل پاییز چه میوه هایی میتونیم خشک کنیم؟ (۹ میوه پاییزه)

۱٫ حفظ سلامت پوست: کیوی خشک حاوی مقدار زیادی ویتامین ای است که باعث حفظ رطوبت، جوانسازی و انعطاف پذیری بالای پوست می شود. حجم بالای ویتامین ث و آمینو اسیدهای موجود در کیوی باعث حفاظت پوست در برابر نور آفتاب می شود.

۲٫ تقویت بینایی چشم: ویتامین ای و آ موجود در کیوی باعث تقویت سلول های بینایی می شوند

۳٫باعث کاهش وزن و لاغری میشود: کیوی از جمله میوه های کم کالری است که هر ۱۰۰ گرم آن فقط ۵۰ کالری دارد. و به دلیل فیبر بالایی که دارد باعث احساس سیری می شود و گرسنگی را کاهش می دهد

۴٫ یک نوع پادزهر سیگار است: برای مبارزه با مواد سمی ناشی از استنشاق سیگار، مصرف کیوی بسیار مفید است و مصرف روزانه این میوه به افراد سیگاری توصیه می شود.

۵٫ درمان استرس و بی خوابی: یکی از دلایل بی خوابی یا کم خوابی استرس است. مصرف این میوه به صورت روزانه میزان استرس را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

فروشگاه اینترنتی فروش پرتقال خشک

امروزه علاوه بر خرید و فروش حضوری، خرید اینترنتی میوه خشک نیز بسیار رونق پیدا کرده است. خرید اینترنتی برای خریدار و عرضه کننده مزیت های زیادی دارد. اکثر شرکتهای عرضه کننده میوه خشک در فروش های اینترنتی خود محصولات را با قیمت مناسب تری نسبت به حضوری عرضه می کنند و دلیل آن هم حذف کردن واسطه ها و کاهش هزینه هاست.

در فروش اینترنتی هم مانند فروش حضوری انواع میوه های خشک مانند پرتقال، کیوی، سیب، هلو و اقلام مختلف میوه به صورت بسته بندی شده و باز به فروش می رسند. فقط موقع خرید اینترنتی باید با شرکت های معتبر ارتباط برقرار کرد تا در کیفیت محصولاتی که خرید می کنید مطمئن باشید. تنوع بالای عرضه کننده های میوه خشک گاه باعث می شود که برای پیدا کردن یک شرکت معتبر مقداری زمان صرف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

درباره من

مهدی اکبری

مهدی اکبری هستم به دیجیتال مارکتینگ و کسب وکار اینترنتی علاقه دارم. در وبسایت سادینو در مورد صنایع تبدیلی کشاورزی محتوا تولید میکنم و سئو سایت انجام میدم خوشحال میشم با نظرات زیباتون در جهت تولید محتوای بهتر یاریم کنید.

شماره تماس : 09114432498

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.